Audi A4 Audi A6 BMW E39 BMW E46 Volksvagen Golf 4 Opel Vectra B Opel Astra B Renault Clio
Astra II, zwana też "G" (1998-2004) oraz Astra Classic II (2004-2009) (produkowana w Gliwicach do 27 sierpnia 2009) Astrę G zaprezentowano podczas wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie w 1997 roku. Po raz pierwszy od roku 1979 wprowadzony zostaje model Coupé zaprojektowany przez prestiżowe biuro Bertone. W tym samym czasie na rynku pojawił się model rodzinny Zafira oparty na architekturze Astry. Opel wyposażył najnowszy model w technologię Twinport, która zwiększała wydajność silników benzynowych i pozwalała na zmniejszenie zużycia paliwa. Opel postanowił wprowadzić także do produkcji seryjnej model kombi z silnikiem CNG. We wrześniu 1999 roku zadebiutował z kolei model ECO 4. Był to pierwszy seryjnie produkowany samochód rodzinny spalający 4,4 litra na 100 km. Astra G/B ma też swoje polskie korzenie. Od 3 października 2003 roku do 27 sierpnia 2009 roku w Gliwicach produkowany był model Astra Classic II w czterech wersjach: sedan, 5-drzwiowy hatchback, kombi oraz delivery van. Ponad 83% produkcji tego modelu trafiło na eksport: do Europy Środkowej i Wschodniej, Australii, Nowej Zelandii oraz niektórych krajów Afryki, Ameryki Południowej i Azji. Gliwicki zakład opuściły 243 993 sztuki tego samochodu. Poza Europą model ten był sprzedawany jako Holden Astra Classic w Nowej Zelandii (zastąpił go Holden Viva w 2006 roku). W Brazylii jako Chevrolet Astra G/B. Od 1999 roku zajmował pozycję lidera sprzedaży w swoim segmencie. W kraju kawy powstała także wersja taxi z dwulitrowym silnikiem benzynowym. W Chile Opla Astrę G/B sprzedawano jako Chevy Urban.