Home Na stronie Kontakt Galeria
Audi A4 Audi A6 BMW E39 BMW E46 Volksvagen Golf 4 Opel Vectra B Opel Astra B Renault Clio

AUDI A4 Pierwsza generacja tego modelu Audi trafiła na rynek w 1994 roku. Bazą do jego stworzenia była nowa płyta podłogowa grupy VAG oznaczona PL45 (od 1996 roku zastosowana również w Volkswagenie Passacie). Samochód ten standardowo wyposażony był w benzynowe silniki o pojemności 1,6 (ADP /AHL /ARM /ANA /ALZ), 1,8 (ADR /APT /ARG /AVV), 2,4 (APZ /AMM /AGA /ALF /APS /ARJ /AML), 2,6 (ACZ /ABC) i 2,8 (AAH /ACK / APR / AMX / ALG) L oraz diesle o pojemności 1,9 (AFF /1Z /AHU /AHH /AFN /AVG /AJM/ ATJ) i 2,5 (AFB /AKN) L, których moc przenoszona była na przednie koła. Później pojawiły się silniki: 1,8 Turbo (AEB /APU /ANB /AWT /AJL), 2,6 (ABC) Wprowadzono także wersję quattro z napędem na obie osie. Wersją topową Audi A4 był (do momentu pojawienia się RS4) model S4 wyposażony w doładowany silnik o pojemności 2,7 (AGB/AZB) L i mocy 265 KM. Można też spotkać A4 ze 170-konnym silnikiem 1,8 T (AWM) produkowanym na rynek USA oraz (AJL) ze 180-konnym silnikiem montowanym seryjnie w Europie również w Audi TT. Nowością było użycie skrzyni biegów Tiptronic która pozwalała na wybór manualnego lub automatycznego trybu pracy skrzyni biegów. W 1996 roku zadebiutowała wersja kombi Audi A4 nazwana A4 Avant. W 1998 roku Audi A4 przeszło pierwszy bardzo delikatny lifting. W 1999 roku Audi A4 przeszło drugi i tym razem dużo większy lifting. W aucie zmieniono zderzaki, listwy, klamki oraz zamontowano nowe, elipsoidalne reflektory z przezroczystymi kloszami z opcją ksenonów. Wewnątrz zastosowano nowe fotele oraz zmieniono konsolę środkową. Przeniesiono miejsca spryskiwaczy oraz w wersji z ksenonami, dodano dodatkowe w przednim zderzaku. Doszła opcja 10 poduszek powietrznych i nawigacji...

projekt i wykonanie witryny internetowej 2010 - 2011 Adam Staszak